دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1402 - 18:42

وزنه برداری قهرمانی جهان| مدال برنز دوضرب بر گردن داودی / ایران سوم شد

وزنه برداری قهرمانی جهان| مدال برنز دوضرب بر گردن داودی   ایران سوم شد
ملی پوش وزنه برداری کشورمان به مدال برنز دو‌ضرب رسید.
کد خبر : 868502

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در حالی ادامه یافت که در دسته 109+ ایران دو نماینده علی داودی و آیت شریفی را داشت که این دو وزنه بردار در یک ضرب به مدال نرسیدند.

علی داودی  کار خود را خوب شروع نکرد و در حرکت اول وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را انداخت، در حرکت دوم، وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را بالای سر برد و سه چراغ سفید دریافت کرد و در حرکت سوم و پایانی وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد. 

آیت شریفی هم در اولین حرکت وزنه ۱۹۲ کیلوگرم را مهار کرد، در حرکت دوم وزنه ۱۹۹ کیلوگرم را انداخت و نتوانست بالای سر ببرد. 

این وزنه بردار کشورمان در حرکت سوم وزنه ۲۰۲ کیلوگرم را انتخاب کرد و در مهار آن ناموفق بود و کار خود را با رکورد ۱۹۲ کیلوگرم به پایان رساند. 

در این دسته لاشا تالاخادزه گرجستانی باز هم بی چون و چرا حرف اول فوق سنگین را زد و وزنه ها را به راحتی بالای سر برد و با رکورد ۲۲۰ کیلوگرم طلا گرفت.

گور میناسیان از ارمنستان با رکورد ۲۱۳ کیلوگرم نقره گرفت و لالایان دیگر وزنه بردار ارمنی با رکورد ۲۱۲ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

وزنه برداران کشورمان در دو ضرب باید شانس خود را برای گرفتن مدال امتحان کنند.

*دو ضرب

آیت شریفی در حرکت اول وزنه ۲۳۳ کیلوگرم را نتوانست مهار کند و در حرکت دوم هم در مهار آن نا موفق بود. شریفی در حرکت سوم وزنه 242 را بالای سر برد و با مجموع 425 کیلو به کار خود پایان داد.

همچنین علی داودی در حرکت اول دوضرب وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را بالای سر برد و سه چراغ سفید دریافت کرد و در حرکت دوم 249 کیلو را با موفقیت مهار کرد. داودی در حرکت سوم 255 کیلو را انتخاب کرد. او این وزنه را به خوبی بالای سینه کشید اما در حرکت قیچی نتوانست مهار کند و انداخت.

این وزنه بردار کشورمان با 249 کیلو صاحب مدال برنز دوضرب شد و در مجموع با رکورد 452 کیلو چهارم شد. 

لاشا تالاخادزه همانند یک ضرب در دو ضرب نیز نفر برتر بود. او وزنه های 245 و 253 را بالای سر برد و 260 کیلوگرم را انداخت و با 253 کیلو اول شد.

این وزنه بردار گرجستانی در مجموع هم با 473 کیلو در جایگاه نخست ایستاد.

در جدول امتیازی نیز  ارمنستان اول شد و تیم ملی کشورمان با 468 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته